apa patut kite buat?

Sunday, July 31, 2011

tetibe aku teringat pasal ni. tadi before pergi surau, sempat gak lah tengok berita. petang tadi pun aku dah perasan berite ni. pasal adik beradik yang tengah bersabung nyawa sekarang ni akibat diragut tu. yang kakak nyaris terputus tangan, yang adik koma. kesian weyh. dah lah tinggal sehari lagi nak puase. terlepas peluang dorang nak menambah koleksi pahala.

peragut sekarang ni dah makin melampau. dah tak fikir nyawe orang laen. yang penting kesenangan diri sendiri. apa itu neraka(WTH)? yang aku perasan kes ni dah kembali menjadi wabak. before this dah senyap kejap. ni die mai balik. lately ade saje berite pasal kes ragut. takut bhai. kot lah terkena kat family aku. memang aku bunuh peragut tu kalau die berani usik family aku. takde cerite meleret nak mintak ampun bagai.

dan hukuman apa yang wajar mereka jalani? hukuman yang lebih berat perlu diambil. selagi takde hukuman yang betul-betul setimpal, memang jenayah ragut ney bakal meragut lebih banyak nyawe di jalanan kelak.

0 orang sedang menCONTENG dinding: