[SARCASM THURSDAY] kau rasa kau layak?

Thursday, July 14, 2011

satu bancuhan siap untuk dihantar. dengan senyuman aku melangkah menghantar order yang telah dipesan. mata terus melirik pergerakan di luar kedai. pakaian sikit punya smart. kagum. dalam hati, entah bila aku boleh merasa jadi seperti mereka??

melabuhkan punggung di satu sudut kedai. aku melemparkan senyuman penuh ikhlas kepada mereka.



aku: ye encik, nak order apa?
ENCHEK: ...........

teguran dibalas kelat. demm. rasa macam tunggul. tiba-tiba.....

TAUKEH: dik, sini kau...
aku: ok bos...on my way...

dengan penuh kekecewaan aku melangkah. depan taukeh, die sound;

TAUKEH: dorang kalau orang macam kau tegur die wat tak paham je...dorang tu ada pangkat, pada dorang, ko mana layak tegur die...ko dok sini, biar aku yang tanya...
aku: ......(sambil angguk kepala tanda paham)
       *dalam hati: cilake, pangkat kau tak ke mana bila kat akhirat nanti lahanat*

yang kau ada hanyalah ini

kau nampak jari kat bawah ney??


pilihlah yang mana kau berkenan kerana aku hanya akan memberi yang tengah untuk orang macam kau.

3 orang sedang menCONTENG dinding:

hazirah hasran said...

idup ni mmg cmtu...dpt nikmat sket dr Allah..lupe asal usul...sabar je la..one day abg akn jd lg hebat dr mereka..n time tu u should noe better..pringatan utk kite sume..:) nice entry..

bUDaK nAKaL@pHiQUe said...

amin...moge mata tak kabur dengan nikmat y diberinya nanti..huhuu =)

hazirah hasran said...

amin insyaAllah..pesanan utk dr sdri :)