itu yang kau bangga?

Monday, July 25, 2011

aku lepak dekat kedai makan lepas penat mengerah keringat. pekena nasi berlauk dengan teh ais sambil usya-usya line keliling kot-kot ade bahan-bahan baek untuk memercikkan darah dari hidung macam gambar kat bawah ney.

whoaaaa!!
duduk 3 orang yang aku rasa bersahabat*mane ade musuh duduk semeja ye dak?*. tetibe telinga tak berapa capang aku ni menangkap perbualan yang aku rasa mengembangkan anak tekak.

brader X: kau apasal ting tong semacam je tengah hari ni bhai?
brader Y: aah der. mane port ko lepak semalam?
brader Z: alah, semalam aku lepak kat satu pub ney. dapat awek baru bro. pekena stout setin due kat sane, pastu aku layan awek tu sampai pagi. ni pening telan stout semalam tak hilang lagi. *berdekah*
brader X: perghh. dapat barang ko pakai sorang. 
brader Y: ntah. bagi-bagi la member.
brader Z: haha. rileks la bro. malam kang korang ikot aku.

erkk!!!
aku pandang sekor-sekor manusia yang berkate-kate tu. nampak macam melayu*kalau cine/india dah kompem-kompem aku tak paham ape dorang sembang*, tapi aku dah tak rase dorang tu melayu. sembang tak nak kuat lak. orang keliling siap pandang-pandang meja dorang. yang terbit dalam hati aku;

"benda mungkar macam tu yang kau nak banggakan? rosak..rosak"

3 orang sedang menCONTENG dinding:

hazirah hasran said...

mmg ramai da melayu lupe asal usul...beringat2lah..pose nk dekat weiii...ITU KAU NAK BANGGE sgt??? nguncap byk2 hadoii

bUDaK nAKaL@pHiQUe said...

nguncap ye??hehe =P

Anonymous said...

Aw, this was a really nice post. In idea I would like to put in writing like this additionally - taking time and actual effort to make a very good article… but what can I say… I procrastinate alot and by no means seem to get something done.