sape kate binatang sayang anak?

Tuesday, July 5, 2011

si anak mendekati ibunya. merengek-rengek meminta dibelai. menagih kasih daripada si ibu. tetapi si ibu tak mengendahkan permintaan si anak. rengekan anak kecil itu dibalas sepi. tiada jawapan. ya tak, tidak pun tak. si anak mencuba lagi. memegang perut si ibu. kali ini si ibu memandang si anak. die bingkas bangun dan berlalu pergi. si anak terpinga-pinga dengan tindakan si ibu. perutnya lapar. ditahan untuk kali yang entah ke berapa.

lebey kurang macam ni la anak kucing kat uma aku tu =)
apa yang korang rasa bila baca starting entri kali ney? tu apa yang dapat aku tafsirkan dari si kecil comel yang merupakan seekor anak kucing. berumur lingkungan 3 minggu. jalan pun still tak stabil. kesian aku tengok. lahir bersama tiga yang lain, kesemuanya menemui ajal di mulut si kucing jantan, penderma benih yang disemai si ibu.

si comel ini berjaya diselamatkan dari menjadi santapan si jantan. si ibu pula seperti tidak menganggap si comel ini seperti anaknya. dibiar si anak merengek meminta susu di badan untuk mengisi kelaparan. dibiar si anak bermain seorang diri tanpa pengawasan. mana pergi kasih sayang yang sering manusia jadikan kayu ukur sikap penyayang mereka?

sekarang si comel sudah mempunyai teman bermain. aku lah yang rajin melayan. kami sekeluarga berusaha melayan si comel. memberi susu, menjadi teman bermain. manakala si ibu terus dengan halnya sendiri. menjalang di jalanan. buat reti, jage tak reti. hampeh. entah apa lah malang ko dapat mak macam tu. ish3~

p/s: so sape yang still percaya binatang pun sayang anak?

0 orang sedang menCONTENG dinding: