kenapa kau nak jadi KACANG?

Sunday, July 17, 2011

apalah yang kau fikir?? kacang bukan best pun. tapi sambal kacang best. buat cicah dengan sate. perghhh. meleleh. heheh. bagi yang takut muka naek jerawat, kacang adalah makanan larangan. memang pantang 7 keturunan lah orang kate.

tapi yang peliknye semakin ramai yang jadi 'kacang'. macam gambar kat bawah ni;


tengok kedudukan kacang tu kat mana? dulu dalam kulit, diam je duduk. dah keluar, terus dilupakan kulit tu. macam tu la masyarakat kita hari ini. aku sedih.


korang pergi lah tengok kat dalam sini. berape ramai yang berstatus anak derhaka? teruk mana pun parents kau, dorang tetap keluarga kau. darah daging kau. yang kau pergi buang mereka and campak dorang kat tepi jalan, rumah-rumah orang tua dah kenapa? hmmm. kat luar sane berapa ramai anak-anak yang hilang mak bapak, tapi kau pergi buang parents kau. sedih. memalukan.

hari ney kau buat dorang, karma akan melanda diri kau. anak-anak kau akan buat mende yang sama kat kau. dan statistik tu akan terus-terusan meningkat dari tahun ke tahun kalau kite tak banteras. jadi, sayangilah parents korang. tanpa dorang, kau tak wujud kat dunia ney. betul tak??

0 orang sedang menCONTENG dinding: