kau siapa nak suruh aku bukak mate?

Sunday, July 10, 2011

dengan meletakkan pegangan di tengah-tengah, aku menilai. membuat tafsiran berdasarkan sumber yang aku perolehi. menilai komen-komen panas para manusia di laman muka buku.

" ko bukak youtube, sana ada macam-macam video pasal kekejaman mereka. buka mate la kawan"

berkata seorang yang tidak ku kenali. dalam hati;

"mata kau yang tertutup, bukan aku"

sebab sipulan ney meletak dirinya di satu side. otaknye tepu menerima hasutan dan dakyah-dakyah dari sebelah pihak dan menolak dakyah dari pihak yang lain. aku? menilai di pertengahan. meneliti setiap dakwaan dan hasutan yang cuba disebarkan. mindaku lebih terbuka luas berbanding kau yang lebih kuncup pada sebelah pihak. hakikat yang kau tak nak dan tak akan terima. suka hati kau lah. lu ada akal, lu pikirlah sendiri.

0 orang sedang menCONTENG dinding: