tipikal #2

Thursday, July 28, 2011

sorang brader menghulur sampel rempeyek yang dibuat isterinye. biase lah, dah nak raye. macam-macam sampel kuih raye dah keluar sebagai langkah promosi. kot lah ada yang nak tempah menjelang lebaran nanti. lumrah orang niage.


brader A: rase lah. ni aku bagi free. ni bini aku buat ni. 
brader B: ye ke? pandai bini ko buat ni ek? *sambil mengunyah sampel yang diberi*
brader A: boleh la. carik duit sikit untuk belanje raye nanti.
brader B: ek'eleh. sikit sangat la bro kacang die. tipis lak tu. nenek aku buat lagi sedap.
brader A: .......*bermonolog: ko dah habis dekat sepeket, baru kate tak sedap. aku seligi kang*

biase lah orang kite. bahasa kasarnya, melayu tipikal. tak pernah senang dengan usaha orang lain. ni lah masalah utame orang melayu. ada sahaja perasaan dengki menyelubungi diri. cube lah belajar support apa usaha orang laen buat. baru boleh same-same maju. tengok macam mana bangsa laen. contohi depa. support each other. sebab tu depa boleh naek, boleh maju. bukan susah pun. 

7 orang sedang menCONTENG dinding:

::cRuelLera La diVa:: said...

sebab PHD tu ade dlm diri org melayu. sebab tu tak maju2 sampai skang, hehe

bUDaK nAKaL@pHiQUe said...

itu phd kalau bawak pegi interbiu bole dapat kesan kasut kat dada belah kanan di samping penumbuk sulung kat pipi kiri....hahaha

::cRuelLera La diVa:: said...

lau den la interviewer nye, alamat kne masak jadi rendang la. hahaaha~

bUDaK nAKaL@pHiQUe said...

mujur rendang, nampak lg bentuk daging tu..klu jadi sambal, da tak nampak bentuk asal lada tu, hancur lumat dikandung blander...lg naye...hahah

::cRuelLera La diVa:: said...

ade la ckit ati perut nye ye x? kah3~

bUDaK nAKaL@pHiQUe said...

haha...iyelah..usus kecik besa pn nampak lg tu...haha

::cRuelLera La diVa:: said...

hhaahaha. bagi can.