mulut longkang hati macam sampah

Thursday, March 17, 2011

haishhh. hangin tol bile aku dengar. ape hal lak nak berhangin petang-petang ney brader? lepak-lepak sudah. chill bro. <-- pujuk diri sndiri. haishh

mau aku tak berhangin. rase nak sepak-sepak je sape yang bawak mulut uh. dah lame aku dengar cer pasal ney. tapi aku diamkan je. pasal tak de sape yang tau pasal ney. tapi bile dah semakin tak de cover mulut lancang uh, mau aku tak nak meletup. aku wat salah ape kat korang sampai macam ney sekali korang wat kat aku? hanye dari pandangan mate, tanpe kaji selidik yang lebey terperinci tentang hal yang sebenarnye, mulut-mulut jahat ney da sebarkan citer yang tak benar kat semua orang. dengki tak sudah. cube la jadi manusia yang bertamadun sikit. haishhh.

kenape bergosip sering di-relate dengan wanita?emm...

amacam? ade yang terase? ni cume luahan hati dari seorang kawan. aku cume sampaikan balek ape yang die rase. mungkin die ney tengah mengalami tekanan perasaan. lupe makan ubat agaknye. hohoh. der, kalu lu bace ini entri, jangan mara gua ey?? hohoh

kisahnye biar kami yang tahu. tapi, yang cube untuk aku sampaikan kat sini, tolong lah jage hal diri sendiri dulu. jangan dok sebok nak amek tahu hal orang laen. lepas tu, tanpe usul periksa akan hal yang sebenarnye, korang nak sebarkan cerita yang korang sendiri pun tak yakin akan kebenarannya. ingatlah, sekali korang bukak ketidakbenaran tentang orang laen, 10 kali korang akan dibalas. dunie ney selalu adil. Allah maha Mengetahui segala kejadian. tiade satu pun yang akan terlepas dari balasan-Nya. 

albert einstein memperkenalkan hukumnye yang ketiga. 
'every action has reaction'.
kalau kite relate dengan kisah di atas, setiap perbuatan tu pasti akan mendapat ganjarannya. kalau baek yang kite buat, baek lah ganjarannye. kalau buruk yang kite buat, buruk la balasannye. so, renung-renungkan. =)


p/s: dose memfitnah atau mengumpat adalah antare dose yang tak akan diampunkan Allah selagi tidak bertaubat. kompem nerake lah sape-sape yang suke bawak mulut citer keburukan orang laen. =)

*ilustrasi dicedok dari google. =)

4 orang sedang menCONTENG dinding:

nur hidayah said...

waaah! i like! dalam hdup sy pon ad LONGKANG jugak. LONGKANG ni sangalah sy tak suka sebab ye penah cite sal benda tak btol bout me n him. hmm..berapi woo. n kpd org tuh pls la btaubat. jgn slalu sngt canang cita org. dah tak da keja sngt agaknya. haish. emo jap ea. tapi dis im fell bout tat girl. sory to say. *sesi luahan perasaan hehe

bUDaK nAKaL@pHiQUe said...

hohoh...sesi meluah sgale yang terbuku ke pe ney?? XD

nur hidayah abd rashid said...

haha ;D tak sengaja. dah lama pendam tkuar jugak.

bUDaK nAKaL@pHiQUe said...

tu dia...sekali da kua, tol2 meletop...almost 9 richter scale da ney....hohoh