isteriku PELACUR KELAS PERTAMA

Sunday, June 5, 2011

hahaha. tajuk ney bukan bermaksud aku dah berkahwin atau mempunyai isteri seorang pelacur. demm. mintak junction. lagipun lama lagi aku nak masuk alam yang satu tu. hohoh.

cuma aku tertarik dengan satu artikel kat paper arus perdana yang satu ney. rasanya ramai yang dah baca. ramai jugak yang dah tahu. hopefully.

KUALA LUMPUR: Seorang isteri mesti patuh dan melayan suami seperti ‘pelacur kelas pertama’ bagi memastikan pasangan mereka tidak terjebak dalam pelbagai gejala tidak sihat, termasuk mencari hiburan di luar, keganasan rumah tangga dan pembuangan bayi.

tu antara petikan yang terdapat dalam artikel berkenaan. kenyataan yang dikeluarkan oleh sebuah pertubuhan yang menggelarkan diri mereka sebagai Kelab Isteri Taat yang katanya mempunyai banyak ahli dari cawangan-cawangannya di seluruh dunia. dan one of the top members merupakan seorang muslim yang bertindak mengeluarkan kenyataan di atas.

persoalannya, kewajaran penggunaan 'pelacur kelas pertama' untuk menggambarkan seorang isteri yang superb tahapnya. kenapa PELACUR? kelihatan seperti merendahkan maruah seorang isteri. pelacur, maruahnya sangat rendah. tolong jangan cuba untuk menyamakan taraf seorang isteri di mata suami dengan seorang pelacur di mata masyarakat.

mungkin yang mengeluarkan kenyataan berkenaan kurang pengetahuan dalam bidang agama. junjungan kita (Nabi Muhammad S.A.W) tu pun tak pernah mengeluarkan hadis mengaitkan seorang isteri dengan pelacur. jadi, jangan nak keluarkan fatwa anda sendiri. rujuk kepada yang lebih arif sebelum mengeluarkan satu-satu kenyataan. jangan pakai hembus je.

isteri = pelacur kelas pertama = karut




dan kewajaran penubuhan persatuan tersebut pun aku tak dapat pastikan relevannya. maybe niat nye baek, untuk melahirkan seorang isteri yang top class, tapi perlukah ianya dijadikan dalam bentuk pertubuhan?wallahualam. 

mana-mana suami kat luar sana tu, anggap isteri tu satu tanggungjawab dan amanah. jangan jadikan mereka H.A (hamba abdi) anda. mereka juga punya perasaan dan kehendak. dan perlu diingat, si isteri merupakan lubuk pahala, penentu syurga neraka tempat anda di alam yang lagi satu kelak. baek jagaannya, syurgalah tempat anda, dan begitulah sebaliknya. 

p/s: kahwin biar ikot syariat, jangan ikot nafsu semata. pesanan buat diri sendiri juga. wallahualam.

3 orang sedang menCONTENG dinding:

CKB said...

pelacur? isteri? cakap tak pikir.

CKB said...

pelacur? isteri? cakap tak pikir.

bUDaK nAKaL@pHiQUe said...

agak la~
sesengal ubi bile berkate2
pftt~