bunuh lepas tu kerat? best kot...nak try?

Thursday, August 4, 2011

sedih dan kesian. tu gambaran perasaan aku bile tengok berite tadi. ape dah jadi dunie sekarang. nyawa macam sampah. takde harga. boleh buang ikot suke. rase nak bunuh, bunuh je lah. nak nampak sarcasm lagi, kerat-kerat mangsa tu. baru legend. sape berani buat?

"kau sejak bila ganti kerja malaikat maut dok cabut nyawa orang tanpa sebarang perintah?"

getus hati aku.

yang lebih menyayat hati, sorang disahkan sebagai wanita mengandung, dan sorang lagi kanak-kanak lingkungan 5 tahun. 


"apa salahku, apa salah ibuku"

petikan lagu Cari Jodoh dendangan Wali band. *aku pangkah indon songs, tapi ni pasal tetibe die melintas hormat depan aku, sumbat je la kan..haha*. baris tu aku gambarkan sebagai perasaan budak yang kene kerat tu. sebab budak seusie tu aku rase takde ape dose pun untuk dibunuh sedemikian rupe. kot ye nakal sangat, takkan sampai ibunya turut dibunuh dan dikerat?

aku memang tak nampak apa sebab relevan untuk seorang yang waras melakukan kerja sedemikian. manusia diciptakan berakal, istimewa tu beb, tapi sayang tak ramai yang bijak menggunakannya ke arah kebaikan. elok dicampak bagi anjing makan.


dan yang pasti, semenjak due menjak ni aku tengok kes bunuh seperti dah ada kickstart untuk menjadi wabak. sudah mula nak merebak ke seluruh negara. so, hati-hatilah dengan orang disekeliling anda. tak mustahil kita mangsa seterusnya. 

0 orang sedang menCONTENG dinding: