aku RESPECT mereka sebab...

Tuesday, August 9, 2011

suatu hari;

member: apasal lah lagu korea ney tajuk dalam ENGLISH, tapi lirik bahasa KOREA. tak kelas langsung.
aku: biaq pi la depa. at least dorang bangga dengan bahasa ibunda diorang. tak macam orang kita, bahasa sendiri kucar-kacir, bahasa dan budaya orang kita sanjung dan kita junjung. 



gua bagi salute sikit...
aku bukan kipas susah mati or kipas takleh off lagu-lagu korea. segala lagu yang mampu menembusi gegendang telinga hingga menerobos ruang jiwa, aku layan. for me, tajuk cuma sebagai impak commercial. tu pasal aku RESPECT dorang sebab mereka bangga dengan budaya dan bahasa mereka untuk dikomersilkan sehingga menjadi produk memperkenal negara mereka. bukan macam kita yang hanya tau MENIRU.

p/s: tak payah nak agung sangat bahasa orang, kasik 'up' bahasa kita dulu baru 'up'kan bahasa dorang. itu macam baru gua RESPECT beb.

0 orang sedang menCONTENG dinding: