serious aku JEALOUS!!

Sunday, April 3, 2011

hohoh. memang aku tengah jeles. sebabnye, bia dirahsiakan. ngeh~ tapi atas kejayaan orang laen.


" der, bukan entri lu yang sebelum ney kate jangan bandingkan diri ngan orang laen ka?"

memang la bro. tapi entah kenape aku rase jeles. jeles sebab mereke semua berjaya. tapi aku? masih ketinggalan. banyak yang masih perlu diperbaiki. baru same level dengan mereka. 

yang pasti, aku hanye jeleskan mereke punye kejayaan secare positif. ye....secare positif. positif macam mane? tu yang kite perlu renungkan. ngeh~

melihat kejayaan mereke membuat aku terase untuk lebih bekerja keras. lebih komited. lebih fokus. mendengar nasihat. itu paling penting. tak pernah terlintas dalam hati untuk mencemburui kejayaan mereka sampai rase nak condemn mereka. tu kan rezeki mereka. setaraf dengan usaha yang telah mereka curahkan. aku? perlu lebih lagi. baru ley berdiri setanding dengan mereka.

yang jelas, kejayaan mereka memberi satu semangat baru untuk aku lebih maju. maju dalam ape jua yang aku kerjakan. =)



*gambar dicedok dari GOOGLE. kalau ade yang berkaet ngan mane-mane blog, mintak halal ye =)

0 orang sedang menCONTENG dinding: