n o t a p h i q u e i p i n

Friday, November 2, 2012

memandangkan dah lama tak menulis dalam ini blog, for a few weeks aku try cari idea camne nak start the new chapter for this blog. so, this time, aku dapat idea untuk mewujudkan beberapa segmen untuk dijadikan modal berceloteh. antaranya:

i. n o t a k a r u t
   - mostly modal yang nak disampaikan lebih kepada isu-isu semasa dan segala macam perbuatan yang berlaku di sekeliling kita. tujuannya hanya untuk dijadikan iktibar bersama. lebih kepada segala apa yang terlintas di benak pemikiran untuk dikongsi bersama.

ii. n o t a k e p o h
    - yang ni lebih kepada perkara yang digemari kaum hawa. sebagai wakil dari kaum adam, bukan menjadi priority for me untuk bergosip dalam blog ni sebab misi utama yang ingin disampaikan lebih kepada mesej-mesej yang boleh digunapakai untuk kehidupan seharian. aku akan try untuk olah berita tersebut dari sudut pandang aku sendiri. 

iii. n o t a c a r u t
    - opss. don't judge a content by its title. nah, peribahasa baru. suka hati bikin. tapi hakikatnya, tu lah yang perlu korang buat. tajuk memang macam kotor. tapi lebih kepada ketidakpuasan hati yang ingin diluahkan dan dikongsi bersama. ni memang habit aku dari dulu. bila rasa tak puas hati datang menjengah, aku suka menconteng kertas dengan segala macam perasaan yang berkecamuk atas sehelai kertas. kemudian aku buang sebagai simbolik berakhirnya perasaan amarah tu. tapi dalam blog ni, lebih kepada rasa ketidakpuasan hati terhadap sesuatu perkara yang berlaku di luar norma kehidupan seharian untuk diterjemah dalam dalam bentuk teguran. yupp, tiada carutan. itu yang pasti. hanya teguran.

iv. n o t a j i w a
   - sekali sekala berjiwang karat tak salah guwa rase. melayankan perasaan. bukan nak perasan. lebih menerapkan aspek-aspek perasaan dan kerohanian. mengenali diri melalui teguran. yupp, aku selalu merasakan sesuatu perlu ditegur kalau ia bertentangan dengan norma kehidupan. tapi tiada kekuatan untuk menegur. mungkin dengan cara ini aku boleh menegur, biar bukan dengan cara 'muka ke muka'. lagi pun, kalau ada nak diperbetulkan, its better for us untuk kongsi bersama. tak salah ye dak?

v. n o t a l a w a k
    - kalau tengok segmen-segmen lain macam serious, masuk segmen ni confirm tak serious. orang kata ketawa tu terapi kepada tekanan. yupp, for those yang masih belajar, stress tu dah jadi member baik. yang kerja pun apa kurangnya. so, this is the time when we should try to have some rest untuk otak kita. longgar-longgarkan sikit ketegangan di bahu, kerut di muka dengan senyuman. peace~

vi. n o t a i n f o
     - yang ni lebih menjurus kepada informasi-informasi terkini yang sempat aku rembat dari mana-mana sources yang aku yakini aku boleh percayai faktanya. kalau kerajinan tu lebih, aku try olah dari sudut pandang aku sendiri. kalau malas, salin dan tepek je lah. jangan risau, credit aku tak kan lupa. guwa ada prinsip punya orang. lagi pun, bukan ke sharing is caring. huhu~

so, seperti biasa, tiada paksaan mahupun ugutan untuk korang membaca blog ni. semua idea ni datang dari otak aku sendiri. kalau terasa bosan, cliche, karut dan sebagainya, tanpa ditahan, boleh lah menekan butang pangkah kat tab tu. ni sekadar cadangan penambahbaikan yang akan aku lakukan. perancangan memang rasanya dah ok, tapi perlaksanaan tu mungki memerlukan penelitian agar tiada pihak yang akan tersinggung di kemudian hari. akhir kata, selamat berjalan di blog. jemput singgah dan jangan segan silu untuk share kalau anda rasa ianya menarik. tak payah mintak izin bagai. halal dunia akhirat. salam~

1 orang sedang menCONTENG dinding:

cik_PAIN said...

Halooo tukang karut! :p