kamu si....... (PART 1: PENGOTOR)

Saturday, March 10, 2012

BRADER A: bro, jom lepak kat taman sana tu. 
BRADER B: haa...macam cara gak lepak sana. boleh cuci mata. dua tiga hari neh rasa rabun-rabun ayam pulak mata aku neh.
BRADER A: haha..ngennggggg!! dah jom. 

                                 *   *   *   *   *   *   *

BRADER A: adoii...ni yang aku tak suka nak tengok neh. potong steam tol lah.
BRADER B: aphal plak neh bro? gua tengah sedap usya awek tu. adoiii~
BRADER A: ce ko tengok tu. dah makan tak reti nak buang dalam tong sampah. sekangkang ko je pun tong sampah dari seat tu.

pangg!!!

BRADER B: woiii...aphal kangkang aku pulak. tak cantik doh perangai.
BRADER A: haha...rilex lah bro. tapi memang gua tak puas hati betol lah perangai masyarakat kita neh. makan pandai tapau, pandai telan, pandai lah buang dalam tong sampah. ni tak. dah telan, sampah kasik tabur merata-rata. hilang mood aku nak cuci mata hari neh.
BRADER B: entah lah bro. kempen kebersihan berlambak, tapi kalau masing-masing letak otak kat celah keti kasik kepam sampai lebam, ni lah jadinye. kempen macam-macam pun tak guna kalau tak terbit erti  kesedaran dalam diri dorang. senang cerita gua cakap, rakyat kita neh memang PENGOTOR. tu kira naseb baik berak reti masuk jamban.
BRADER A: euwww...tak boleh bayang doh kalau dorang tabur sepah-sepah. dah lah, jom lah gerak tempat lain.

p/s: gua dah muak tengok perangai mereka-mereka yang suka buang sampah merata-rata neh. tolong lah ubah perangai tu beb. malu dek pelancong yang datang kat negara kita neh.

0 orang sedang menCONTENG dinding: